Testuj na Pyrkonie!

 

 PAN LODOWEGO OGRODU 

Gra planszowa Pan Lodowego Ogrodu na podstawie powieści Jarosława Grzędowicza

Midgaard – świat, który z niewyjaśnionych przyczyn, utknął w rozwoju kulturowym i technicznym na poziomie uniwersum średniowiecznych wikingów. Świat, w którym interwencja naukowców z Ziemi zburzyła kruchy ład i porządek. Władza uzyskana dzięki magii zmieniła naukowców w ludzi opętanych żądzą zmieniania, naprawiania świata – bogów. Dla realizacji w ich mniemaniu szczytnych idei są w stanie poświęcić cudze życie.

Wciel się w rolę jednego z naukowców i zagraj o dominację Wybrzeża Żagli. Walcz o pozostanie na Midgaardzie, nim przybędzie doskonale wyszkolony Vuko Drakkainen z zadaniem odstawienia fałszywych bogów na Ziemię. Jeśli mu się to nie uda, po prostu zniszczy Ciebie i Tobie podobnych. Zatrze wszelkie ślady.

Czy będąc czyniącym bogiem pozwolisz na to?

Od pierwszej tury w grze poczujesz przypływ adrenaliny, strach, gorączkę walki, ból, zapach krwi i potu, szczęk oręża, jęki rannych i konających. 

PRZENTACJA GRY: Games Room 

ZDJĘCIE GRY  WYDAWCA 

 SLAVIKA: RÓWNONOC 

 

Kontynuacja bestsellerowej gry Marcina Wełnickiego. Zawiera nowych bohaterów, nowe potwory, nowe krainy, nowe skarby, nowe zasady i nową frakcję: Chrześcijan. Równonoc to samodzielny tytuł, który można dowolnie łączyć i mieszać z wcześniejszą grą. 

PRZENTACJA GRY: Games Room 

 

PRZYKŁADOWE KARTY  WYDAWCA

 PROSIAKI 

Prosiaki to fajna, wesoła i dynamiczna gra dla każdego. A w szczególności dla tych, którzy lubią gry z dużą ilością interakcji, wymagające dystansu do siebie i poczucia humoru. Proste zasady, dynamika rozgrywki oraz śmieszne grafiki - sprawiają, że gra chwyta za serca małych i dużych.

Cel jest niesłychanie prosty – musisz pozbyć się wszystkich swoich kart, zanim zrobią to pozostali gracze. Pomaga Ci w tym zespół Super Prosiaków. Chciwy i zachłanny Żarłok - przez, którego zwiększa się twoja ręka; zakręcona Baleryna - która powoduje zamęt na stole; wiecznie zaspany Chrapek, który przesypia kolejkę; Barwnik – przystosowujący się do każdych warunków; cichy, jak myszka – Milczek; Stompek, który lubi bawić się z przytupem i Bystrzak – najmądrzejszy i najbardziej kreatywny prosiak w ekipie, dzięki któremu możecie popuścić wodze fantazji wymyślając najrozmaitsze zadania do wykonania dla swoich przeciwników.

Swintus to gra rosyjskiego wydawnictwa Hobby World - najlepiej sprzedający się tytuł w Rosji! Za sprawą wydawnictwa Cube Factory of Ideas, pojawia się w wersji polskiej, jako Prosiaki. Premiera gry - na Pyrkonie!

PRZENTACJA GRY: Games Room 

 

 

 PRZYKŁADOWE KARTY  WYDAWCA

 LEWIS & CLARK 

30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.

Powróćmy do roku 1803 i wyobraźmy sobie, że prezydent Jefferson wysłał nie jedną, ale kilka ekspedycji w celu zbadania Dzikiego Zachodu i Ty oraz inni gracze stajecie na czele tych wypraw. Waszym zadaniem jest przemierzenie kontynentu i jak najszybsze dotarcie do Pacy„fiku. Jednak pamiętaj, że historia zapamięta tylko tych, którzy będą pierwsi!

 

Lewis & Clark to gra – wyścig napędzana zasobami i umiejętnym zarządzeniem kartami. Gracz musi dobrze rozporządzać ekwipunkiem, członkami wyprawy oraz radzić sobie z traperami i rdzennymi mieszkańcami tamtych terenów napotykanymi podczas podróży. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!

PRZENTACJA GRY: Games Room 

 

 

 ZDJĘCIE GRY  WYDAWCA

 SPLENDOR 

 

Szybka, ale bardzo wciągająca gra o kolekcjonowaniu kamieni szlachetnych. Gracze są kupcami w Renesansie, kupującymi kopalnie, środki transportu, itp., aby zyskać jak najwięcej punktów prestiżu. Gra ma ekstremalnie proste reguły, do wytłumaczenia w 2 min., a jest przy tym niesamowicie grywalna.

PRZENTACJA GRY: Games Room 

 

WYGLĄD GRY  WYDAWCA

 DARKEN AGE 

Molusy są stworzone do pracy w kopalniach. Lubią i potrafią kopać, mogą pracować wiele godzin bez przerwy, a na dodatek są niesamowicie posłuszne. Dlatego też widok Molusa w kopalni jest tak naturalny jak obecność ryb w stawie.

Podczas pracy Molusy często natykają się na kamienie szlachetne. Te spokojne i pracowite stworzenia nie znają ich wartości, ale mimo to lubią je kolekcjonować i układać z nich proste kształty. 

Ta często spotykana u kretowatych forma zabawy stała się inspiracją dla autora tejże gry.
A Monesy rozpowszechniły ją we wszystkich zakątkach świata (oczywiście na tym zarabiając). 

Dziś w Kryształy Molusów można zagrać zarówno w portowych karczmach jak i na salonach arystokracji. Gra zawędrowała nawet do Siegburgskiej szkoły oficerskiej, gdzie jest wykorzystywana na lekcjach strategii.

PRZENTACJA GRY: Games Room

 

 PRZYKŁADOWE KARTY  WYDAWCA

 TRINITY ZONE 

W tej grze trzech do sześciu graczy stara się wykraść trzy najbardziej strzeżone sekrety jakie istnieją w internecie! Przy korzystaniu z kostek oraz Żetonów Danych, gracze starają się wykraść Dane przeciwników, oraz rozszyfrować sekrety. Jeśli macie ochotę dodać grze pikanterii, dlaczego nie napiszecie na kartce swojego mrocznego sekretu, by zwycięzca mógł je przeczytać?
Trinity Zone, zwycięski prototyp gry w kategorii Najlepsza Gra Planszowa na Nordic Game Jam 2014 przez drużynę międzynarodową, który zostanie oddany do testów użytkowych na Pyrkonie! Testerom-graczom zostaną rozdane ankiety, by mogli oni ewentualnie wpłynąć na jej dalszy rozwój. Musicie przyjść i zobaczyć, zagranie to już tylko formalność!

PRZENTACJA GRY: Games Room 

 

 

 ZDJĘCIE GRY  WYDAWCA

 

 MIGHT&MAGIC HEROES

Krew i Łzy - dodatek do gra planszowej 

Długo oczekiwane rozszerzenie do planszowej wersji Herosów, wreszcie gotowe do prezentacji i testów! Dodatek wprowadza do gry: nowych herosów, artefakty, umiejętności i jednostki dla czterech dotychczasowych frakcji. Przede wszystkim jednak dokłada zasady i mechanikę związaną z Reputacją. Teraz nasz bohater może kroczyć ścieżką Krwi lub Łez, może też starać się zachować równowagę w swojej drodze. Powoduje to, iż gracz musi w bardziej przemyślany sposób dobierać artefakty czy umiejętności dla herosa, każda decyzja wpływa na jego Reputację. Są tez oczywiście korzyści, bohater, krocząc konsekwentnie ścieżką, zyskuje nowe unikatowe dla frakcji zdolności.

Zapraszamy wszystkich chcących poznać dodatek, a także tych, którzy nie znają planszowych Herosów na nasze stoisko nr 39 w hali wystawców.

 

 

KARTY  WYDAWCA

 

 TEOMACHIA

w wariancie dla 2-4 graczy!


To początek końca. Zmierzch bogów właśnie się zaczął. Tylko wierni wyznawcy mogą uchronić swoich panów przed upadkiem. Wciel się w jedną ze starożytnych potęg i weź udział w boskiej wojnie. Posyłaj do bitwy swoich czcicieli przeciwko hordom wyznawców przeciwnika. Zsyłaj na wroga trzęsienia ziemi i śmiercionośne pioruny, nie zapomnij jednak chronić swych wyznawców przed mocą nieprzyjaciela. Sięgnij po starożytne artefakty i wzywaj na pomoc największych herosów swojego ludu. W czasach, które nadejdą, musisz uczynić wszystko, aby przetrwać. Nadchodzi kres starej ery i początek nowej – „Teomachii”, wojny bogów, w której zwyciężysz, albo zostaniesz zapomniany na wieki.

„Teomachia” to gra karciana przeznaczona dla 2-4 osób. Każdy z graczy wciela się w jedno z bóstw pochodzących ze starożytnych mitologii. Każdy z bogów dysponuje zupełnie inną mocą, wspieraną dodatkowo przez karty mitów. Główną siłą w grze stanowią nasi wyznawcy, których będziemy posyłać do kolejnych starć z wiernymi przeciwnika. Używając kart modlitw i rozbudowując swoją talię w trakcie rozgrywki, gracze będą starali się pozbawić swojego przeciwnika jego wyznawców.

 

Wariant dla 2-4 graczy daje dodatkową interakcję oraz zwiększa znaczenie blefu w grze. Łut szczęścia już nie jest potrzebny, liczą się tylko mocne nerwy, pokerowy wyraz twarzy i przede wszystkim umiejętność budowania własnej talii. "Teomachia" w wersji dla 2-4 graczy to prawdziwe wyzwanie dla miłośników wojny bogów i pokera. Nie wierzysz? Przyjdź na nasze stoisko Fabryki Gier Historycznych i sprawdź sam!

 

 

   WYDAWCA

 

 ODBUDOWA WARSZAWY

„Odbudowa Warszawy” (tytuł roboczy) to gra planszowa dla 3-5 graczy, w której gracze wcielają się w urbanistów, architektów, inżynierów i budowniczych – *członków pracowni projektanckich* i realizacyjnych działających w ramach *Biura Odbudowy Stolicy*. Stają przed nimi zadania wskrzeszenia całkowicie zniszczonej Warszawy, przywrócenie jej prestiżu i znaczenia administracyjnego, reprezentacyjnego, kulturalnego i przemysłowego.

 

Gra toczy się na przestrzeni trzydziestu lat, dlatego w poszczególnych etapach pojawią się w niej różne zadania urbanistyczne związane z doktrynami politycznymi, tendencjami w architekturze oraz z sytuacją ekonomiczną i rozwojową w Polsce w danym okresie. Jednak przede wszystkim gracze za każdym razem mogą odbudować miasto inaczej niż miało to miejsce w historii.
Tylko od nich zależy czy zostanie zrealizowana historyczna odbudowa Warszawy i to, w którym miejscu – jeżeli w ogóle – powstanie Pałac Kultury i Nauki. Gracze mają również do swojej dyspozycji projekty nigdy niezrealizowane, zarówno te z planu sześcioletniego jak i z późniejszych koncepcji urbanistycznych.
W grze pojawia się także element futurystyczny – dla graczy dostępne są projekty dwóch linii metra. Takie plany rzeczywiście istniały w powojennej Warszawie, ale ze względów ekonomicznych nie zostały nigdy zrealizowane. W grze jest to możliwe.

Rodzaj gry: *strategiczna/ekonomiczna*
Liczba graczy: *3-5*
Wiek: *10+*
Czas gry: *60-90 min.*
Autorzy: *Piotr Grzymisławski, Łukasz Szopka*
Premiera: *październik 2014*

Celem gry jest odbudowa Warszawy ze zniszczeń wojennych i rozwój miasta. Gracze mogą pozyskiwać beton, używać materiałów budowlanych pochodzących z gruzu zburzonej Stolicy oraz z różnych funduszy społecznych, z których w tych czasach korzystano podczas odbudowy. Jednak nie tylko rekonstrukcja jest istotna, ale również odpowiednia lokalizacja obiektów na mapie Warszawy i umiejętne delegowanie członków pracowni do pracy.
Jednym z kilku elementów taktycznych w grze jest sprawne zarządzanie kartami projektów i pracownikami. Właściwe wykorzystanie dodatkowych zdolności może być kluczowym działaniem, które nie tylko przyniesie korzyść jednemu graczowi, ale też utrudni pracę innemu. Jednak ani przez chwile nie można zapomnieć o pozyskiwaniu nowych materiałów budowlanych z prefabrykatów i budowie bloków z Wielkiej Płyty. Sprostasz wyzwaniu i odbudujesz Warszawę?  

 

 

KARTY  WYDAWCA

 

 ARKA ZWIERZAKÓW

„Arka zwierzaków” to prosta i zabawna gra planszowa dla całej rodziny. Wkrocz do biblijnego świata i pomóż Noemu uratować zwierzęta na Ziemi przed Potopem! Wybieraj i układaj żetony zwierzaków oraz jednocześnie zadbaj o ich bezpieczeństwo – pilnuj zapasów ziarna, pamiętaj, żeby drapieżniki nie znajdowały się obok roślinożerców, a burty były zrównoważone tak, aby Arka się nie przechylała. Zbieraj punkty za liczbę zwierząt, a na końcu zostań najlepszym pomocnikiem Noego. I najszybszym! To wszystko w szalonym tempie rozgrywki prowadzonej w czasie rzeczywistym!

Zapraszamy na turniej w "Arkę zwierzaków" w sobotę na godz. 11:00! Zapowiada się wspaniała zabawa dla całej rodziny!

 

PREZENTACJA: Games room oraz stoisko FGH

 

 

KARTY  WYDAWCA